مشعل های ایران رادیاتور

مشعل گاز سوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-o

مشعل گازسوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-o

مشعل گازسوزایران رادیاتور مدل P-G-N-o

مشعل گاز سوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-0 دارای حداکثر ظرفیت حرارتی 325,000 کیلو کالری در ساعت بوده و مصرف گاز طبیعی است. نحوه عملکرد این مدل تک مرحله‌ای بوده و قدرت موتور آن 370 وات می‌باشد. برق مصرفی این مدل تکفاز و نوع دمپر هوا آن دستی است. همچنین قطر لوله شعله پوش این مدل 15.3 سانتیمتر است.

سوخت مصرفی مشعل گاز سوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-0 با سوخت گاز طبیعی شهری بوده که براساس ظرفیت و توان حرارتی، نیاز به فشار گاز مناسب دارد. فشار گاز مناسب و مورد نیاز این مدل (حتی تا ظرفیت ۸۰۰,۰۰۰ کیلو کالری) معادل ۱/۴ پوند یا ۱۷٫۵ میلی بار (فشار گاز شهری) و در ظرفیت‌های بالاتر معادل ۲ پوند یا ۱۴۰ میلی بار (فشار گاز صنعتی) می‌باشد. تابلو برق این مشعل به صورت یکپارچه و متصل به مشعل می‌باشد.

مواردی که هنگام انتخاب مشعل گاز سوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-0 باید مورد توجه قرار دهید عبارتند از: علاوه بر لزوم توجه به نوع سوخت مشعل، لازم است به دلایل مختلف ظرفیت مشعل حدود ۲۰% بیشتر از ظرفیت دیگ یا محفظه احتراق هیتر در نظر گرفته شود، توجه به قطر لوله شعله پوش آن جهت امکان ورود لوله در دیگ و نصب مشعل. نصب فیلتر گاز با سایز و فشار کار مناسب بعد از شیر ربع گرد گاز و قبل از رگولاتور گاز و شیرهای برقی ضربه‌ای یا تدریجی گاز مشعل ، از اولین تجهیزات موردنیاز خط گاز در مشعل‌های گازسوز می‌باشد.

چنانچه فشار خط گاز تامین سوخت مشعل ۲ پوند باشد ،استفاده از بالانسر جهت تنظیم و بالانس تغییرات اندک فشار گاز تغذیه مشعل گازی با سایز و دبی موردنیاز گاز مشعل،در ابتدای خط گاز ضروری است. همچنین در صورتیکه فشار گاز تغذیه مشعل بالاتر از ۲ پوند (۱۵ یا ۳۰ تا حداکثر ۶۰ پوند) باشد، نصب رگولاتور گاز با سایز،فشار کار و دبی گاز مناسب نیز در ابتدای خط گاز مشعل ضروری است.

مشعل گازسوزایران رادیاتور مدل P-G-N-o

نحوه عملکرد مشعل گازسوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-o

مشعل گازسوزایران رادیاتور مدل P-G-N-o

دبی هوای ورودی مشعل گازسوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-o توسط دمپر هوایی که در بدنه مشعل نصب شده است، براساس ظرفیت آن بصورت دستی یا موتوری کنترل می‌شود.

جریان گاز از یک فیلتر عبور کرده ، با هوای احتراق مخلوط شده و آماده احتراق می‌گردد. اگر فشار هوای احتراق از حدی کمتر شده و یا فشار گاز از مقدار مورد نظر بیشتر یا کمتر شود، این موضوع توسط سنسورهای فشارِ تعبیه‌شده حس گردیده و  به وسیله پرشر سوئیچ‌های هوا و گاز از طریق فرمان رله، خاموش می‌شود.

مشعل‌های مشعل گازسوز ایران رادیاتور مدل P-G-N-o از نظر عملکرد به انواع دمنده‌دار یا فن‌دار و نیز انواع بدون فن (بدون صدا) تقسیم می‌شوند که مشعل‌های بکار رفته در پکیج‌های آپارتمانی از نوع مشعل گازی بدون دمنده و بی صدا می‌باشند.

اهمیت تنظیم سوخت و هوای مشعل گازسوزایران رادیاتور مدل P-G-N-o

مشعل گازسوزایران رادیاتور مدل P-G-N-o

احتراق‌ کامل سوخت حاصل تنظیم دقیق نسبت سوخت و هوا است. هرچه این نسبت با دقت بیشتری تنظیم شود راندمان احتراق بالاتر رفته و در نتیجه به سوخت کمتری احتیاج است. در مشعل‌های کوچک تنظیم هوای موردنیاز احتراق مشعل توسط دمپر دستی انجام می‌شود ولی در مشعل‌های بزرگ این تنظیم به کمک دمپر اتوماتیک هوای مورد نیاز احتراق تامین می‌شود. البته با توجه به آنکه دمای هوای دیگ موتور‌خانه و رطوبت آن در طول سال متغیر است ، در مشعل های بزرگ ، باید در هر فصل دمپر‌ هوا مورد تنظیم مجدد قرار گیرند. امروزه مشعل‌های مدرن مجهز به یک سیستم کنترل هوشمند PLC هستند که به صورت اتوماتیک نسبت بین سوخت و هوا را در تمام طول شبانه روز و تمام فصول سال تنظیم می‌نمایند.

مشعل گازسوزایران رادیاتور مدل P-G-N-o

با توجه به کامل نبودن راندمان احتراق سوخت در همه مشعل‎ها و همچنین مشعل گازسوزایران رادیاتور مدل P-G-N-o و در نظر گرفتن برخی تلفات حرارتی، هنگام انتخاب مشعل، ظرفیت مشعل را حدود ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت دیگ در نظر می‌گیریم.

  • به ازاء هر ۳۰۰ متر افزایش ارتفاع از سطح در یا بدلیل کاهش غلظت هوا ، راندمان احتراق سوخت انواع مشعل‌ها حدود ۴% کاهش می‌یابد.
  • ارزش حرارتی هر متر مکعب گاز طبیعی تقریبا معادل K.cal 9200 می‌باشد.
  • ارزش حرارتی هر لیتر گازوئیل تقریبا معادل K.cal 8500 می‌باشد.
  • ارزش حرارتی هر کیلوگرم گازوئیل تقریبا معادل K.cal 10500 می‌باشد.

 

خرید از تاسیساتی دات کام به صورت ثبت آنلاین سفارش بر روی سایت و یا سفارش از طریق تماس تلفنی می باشد.

  • شماره تماس جهت دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش تلفنی : ۷۷۶۰۰۱۹۳ -۰۲۱ (پاسخگو در ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه ۹ الی ۱۹ و پنجشنبه ۹ الی ۱۴)
  • ثبت سفارش آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و بدون تعطیلی و حتی از طریق واتس آپ با شماره ۰۹۱۲۱۲۱۸۴۹۰ امکان پذیر می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *