دسته بندی نیست

انواع سختی گیر مغناطیسی AQUA

 

 

 

کاربرد سختی گیر مغناطیسی

از سختی گیر مغناطیسی در انواع مبدل های حرارتی، استخرها، کارواش ها، صنایع پتروشیمی، تجهیزات کشاورزی، بویلر های آب گرم، مرغداری، تجهیزات کارخانجات مختلف نظیر مواد غذایی، یخ سازی و غیره استفاده می شود.

مزایای سختی گیر مغناطیسی
  • کاهش استهلاک، افزایش عمر لوله ها و تجهیزات
  • کاهش هزینه کاربران به دلیل عدم نیاز به خرید تجهیزات جانبی اعم از سنگ نمک و غیره
  • عدم نیاز به سرویس و نگهداری و کاهش هزینه های جانبی
  • نصب بسیار آسان
  • قیمت مناسب تر نسبت به سایر سختی گیرها
  • کاهش مصرف 5 الی 12 درصدی مصرف سوخت
  • عدم نیاز به مواد شیمیایی
  • سازگار با محیط زیست
  • صرفه جویی در انرژی به دلیل افزایش انتقال حرارت در مبدل ها
  • کاهش مصرف آب به دلیل عدم نیاز به شستشو و تخلیه سختی آب و بک واش
  • کف کردن بهتر شوینده های مختلف مانند صابون به دلیل افزایش حلالیت در آب
  • بر کیفیت آب آشامیدنی مانند تغییر رنگ، بو و سایر عوامل هیچ گونه تاثیری نمی گذارند و باعث بهبود کیفیت و تصفیه آب آشامیدنی می شوند.
  • عدم نیاز به لوله کشی و سازگار با انواع لوله کشی (بر روی انواع لوله ها نصب می شوند.)

نقاط ضعف سختی گیر مغناطیسی

  • در سختی گیر مغناطیسی با فاصله گرفتن از میدان مغناطیسی اثرپذیری میدان مغناطیسی برای جداسازی یون ها و از بین بردن سختی آب کم می شود، به همین دلیل جهت تامین کل مدار و از بین بردن کامل سختی آب باید از چند سختی گیر مغناطیسی در کنار هم استفاده شود.
  • یکی دیگر از نقاط ضعف سختی گیرهای مغناطیسی می توان به از بین نبردن کامل سختی آب در مواقعی که آب دچار تلاطم می باشد و کاربرد کم آن اشاره کرد.
  • سختی گیر مغناطیسی بر مدار قبلی و لوله کشی ها تاثیر ندارند و رسوبات قبلی مدار را حذف نمی کنند.

یکی از انواع سختی گیر های رایج مورد استفاده در صنعت جهت تصفیه و از بین بردن املاح آب، سختی گیر مغناطیسی می باشد. امروزه سختی گیر مغناطیسی به دلیل تکنولوژی برتر نسبت به سایر سختی گیر ها کاربرد فراوانی دارند. در این روش با استفاده از میدان های مغناطیسی و الکترومغناطیسی و بدون نیاز به مواد افزودنی مواد معدنی آب از بین می روند و یون زدایی آب رخ می دهد.

 

نحوه عملکرد سختی گیر مغناطیسی

در سختی گیر مغناطیسی که از تجهیزات گرمایش و موتورخانه به شمار می رود، مواد معدنی با قرار گرفتن در میدان مغناطیسی یون زدایی می شوند و در آب به حالت معلق در می آیند. این امر باعث می شود تماس مولکول های آب با یکدیگر کاهش پیدا کند، حلالیت آب زیاد شود که سبب حل شدن رسوبات قبلی در آب می شود و در نهایت از لوله خارج می شود. در واقع می توان گفت با عبور آب از میدان مغناطیسی، جریان القایی باعث تغییر شکل یون ها می شود که این یون ها در آب شناور شده و تمایلی به رسوب شدن ندارند و همراه با جریان آب از لوله خارج می شوند. سختی گیر مغناطیسی بدون نیاز به مواد شیمیایی و افزودنی های دیگر سبب تغییرات فیزیکی در آب می شوند. تغییرات ایجاد شده در آب قبل و بعد از سختی گیر را در شکل زیر مشاهده می کنید.

 

با به کارگیری سختی گیر مغناطیسی احتیاج ما به سختی گیر های شیمیایی، تبادل یونی و اسید شویی از بین خواهد رفت

 

روش کار این نوع از سختی گیرها


اساس کار سختی گیر های مغناطیسی، خنثی کردن کریستال های کلسیم می‌باشد. پیوستن کلسیم موجود در آب به دی‌اکسید کربن آزادشده کریستال های کلسیم را ایجاد می‌نماید که این کریستال ها باعث رسوبات سخت بر روی جدارهای داخلی لوله ها، شیرها، کویل ها و بویلر ها و … خواهند شد.

در اثر عبور جریان آب با سرعت خطی مناسب از حوزه مغناطیسی دستگاه بر اساس اصل القاء الکترومغناطیسی، جریان القائی ناشی از میدان مغناطیسی بر هسته زایی و کریستال زاسیون یون های Ca و HCo3 تأثیر گذاشته و باعث تغییر شکل کریستال‌های کلسیم کربنات از گونه کلسیت به آراگونیت می‌شود.

که در نهایت توده ای یو شکل از میکرو کریستال های آراگونیت تشکیل می‌شود که در آب شناور (به صورت امولسیون) خواهد بود و تمایل به رسوب گذاری بر جداره تأسیسات در تماس با آب را نداشته و همراه با جریان آب در یک مدار باز از داخل سیستم عبور کرده و تخلیه می‌گردد و در یک سیکل بسته به هنگام drain سیستم از مدار خارج می‌شود.

شرکت زادآب تولید کننده انواع سختی گیر های رزینی می باشد. برای استعلام قیمت، مشاوره و خرید سختی گیر های رزینی و سایر تجهیزات و مواد شیمیایی تولید سرکت زادآب با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اگر شما در تاسیسات و لوله کشی های خود از تجهیزاتی که باعث تلاطم در آب می شوند استفاده نمی کنید استفاده از دستگاه های سختی گیر مغناطیسی را به شما پیشنهاد می کنیم. اما در غیر این صورت استفاده از سختی گیر های مغناطیسی بی اثر خواهد بود. در اصل هرگونه ورود شوک به محلول داخل لوله های آب حتی تغییر جهت آب در لوله کشی ها نیز می تواند شکل کریستال ها را به حالت اولیه برگرداند و اثر سختی گیر مغناطیسی را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *