مشعل های ایران رادیاتور

سیستم های گرمایش از کف در یک نگاه

سیستم گرمایش از کف چیست؟

قبلا برای گرم کردن محیط از سیستم‌های گرمایش رادیاتوری یا شوفاژ استفاده می‌شده. که در این نوع سیستم‌ها مرکز گرمادهی در مکان خاصی از ساختمان به نام موتورخانه قرار داده می‌شود و دما توسط هوا به بخش‌های مختلف ساختمان منتقل می‌شود.

در سیستم گرمایش از کف، گرما از طریق سطح زمین پخش شده و زمانی‌که روی زمین راه می‌روید، گرما را احساس می‌کنید. سیستم گرمایش از کف توسط ایرانیان باستان که مهندسان باهوشی بودند، ابداع شده است. در این نوع سیستم گرمایشی، تمام بخش‌های محیط از دمای یکسانی برخوردار هستند، چون که گرما از کل اتاق از سمت پایین به بالا منتقل می‌شود.

 

هزینه‌ و قیمت نصب سیستم‌های گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  

با توجه به این‌که هزینه‌ سیستم گرمایش از کف تفاوت چندانی با هزینه‌ سایر روش‌های گرمایشی ندارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این سیستم‌های گرمایشی استفاده کنند.

البته باید بگوییم  که هزینه‌ی اجرای این سیستم گرمایشی بسته به روش و اقلام استفاده شده متفاوت است و اگر می‌خواهید که مدت‌ها از این سیستم بهره بگیرید، با کیفیت‌ترین اقلام را انتخاب کنید.

روش‌های کنترل دما در سیستم‌های گرمایش کفی

سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  

با توجه به این‌که هزینه‌ی سیستم گرمایش از کف تفاوت چندانی با هزینه‌ی سایر روش‌های گرمایشی ندارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این سیستم‌های گرمایشی استفاده کنند.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هزینه‌ی اجرای این سیستم گرمایشی بسته به روش و اقلام استفاده شده متفاوت است و اگر می‌خواهید که مدت‌ها از این سیستم بهره بگیرید، با کیفیت‌ترین اقلام را انتخاب کنید.

 

عیب‌یابی سیستم گرمایش از کف

با این‌که گفتیم می‌توانید بیش از 25 سال به صورت تضمین شده از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید، با این حال، برخی از دلایل ممکن است منجر به ایجاد مشکل در سیستم گردد و پخش گرما را با اختلال مواجه کند. در صورتی که اشکالی در سیستم شما پدید آمده باشد، می‌تواند به دلایل زیر باشد:سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  
نوع لوله‌های استفاده شده، مکان نامناسب ترموستات، انتخاب عایق نامناسب و … که در چنین شرایطی باید با افراد متخصص در ارتباط باشید و بعد از عیب‌یابی نسبت به رفع آن اقدام کنید.

با توجه به این‌که هزینه‌ی سیستم گرمایش از کف تفاوت چندانی با هزینه‌ی سایر روش‌های گرمایشی ندارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این سیستم‌های گرمایشی استفاده کنند.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هزینه‌ی اجرای این سیستم گرمایشی بسته به روش و اقلام استفاده شده متفاوت است و اگر می‌خواهید که مدت‌ها از این سیستم بهره بگیرید، با کیفیت‌ترین اقلام را انتخاب کنید.سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  

ستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف  

 

سیستم گرمایش از کف و هر آن‌چیز دیگری که نیاز است در مورد آن بدانید

در سال‌های اخیر با ساخت خانه به روش های جدید ، همه چیز حالت نوین به خود گرفته و  به شیوه‌ای مدرن، ساده و تمیز طراحی شوند. سیستم گرمایش از کف که به آن گرمایش کف تابشی نیز گفته می‌شود، یک ویژگی برتر  در طراحی  خانه‌های باصطلاح لوکس محسوب می‌شود.
به نظر شما ، آیا طراحی و اجرای سیستم گرمایش از کف ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا باید هم‌چنان به روش های سنتی گرمایش  روی آورد ؟ این سیستم گرمایشی چگونه اجرا می‌شود، چه مزیت و معایبی دارد و هزینه‌ اجرای آن چقدر است. در ادامه  به صورت کامل به تمامی این سوال‌ها پاسخ کاملی ارائه گردد.

 

سیستم گرمایش از کف در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی

سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف 

سیستم گرمایش از کف به دو دسته تقسیم می شود : الکتریکی (انتقال گرما از طریق سیم‌های المنت  برقی) و هیدرونیک (انتقال گرما از طریق آب گرم چرخنده). هر دوی این سیستم‌ها گرما را از کف یک محیط بسته به سمت بالا هدایت می‌کنند. در سیستم گرمایشی با انتقال  آب گرم، آب گرم از طریق لوله‌ها هدایت می‌شود و در گرمایش از کف برقی، از نوعی کابل‌های حرارتی (المنت ) استفاده می‌شود که دارای خاصیت گرمایی هستند و پس از عبور الکتریسیته از‌ آن گرم می‌شوند.

سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف 

۱) در گرمایش از کف از پخش گرما بصورت کاملا بهینه است

شوفاژها  برای این‌که بتوانند یک اتاق را گرم نگه دارند نیاز دارند دمای خاصی گرم شوند و مقداری کمتر از آن خاصیت گرم کنندگی دارند مثلا تا ۱۴۹-۱۶۷ درجه فارنهایت یا ۶۵-۷۵ درجه سانتیگراد گرم شوند، اما در گرمایش از طریق کف تنها به ۸۴ درجه فارنهایت یا ۲۹ درجه سانتیگراد نیاز هست.سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم

برای گرمایش با سیستم گرمایش از کف به منظور گرم کردن اتاق، انرژی کمتری مصرف می‌شود.

بعلاوه در اتاق‌هایی که توسط رادیاتورها گرم می‌شوند، تفاوت دمایی وجود دارد،دمای اطراف سیستم های گرم کننده با دمای کنار پنجره‌ها کاملا متمایز است. اما در گرمایش از کف، گرما از سمت کف محیط بطور یکنواخت پخش شده به بالا حرکت می‌کند، بدون این‌که در نقطه‌ای از اتاق، اختلاف دمایی وجود داشته باشد.

۲) کم هزینه ، کمتر نیاز به تعمیرات و پرکاربردتر

پس از نصب  به تعمیر و نگهداری نیاز نخواهید داشت . و بیش از 25 سال به راحتی می‌توانید از آن به صورت تضمین شده استفاده کنید.در این سیستم با استفاده از شیرآلات قطع و وصل متصل شده به خروجی های هر جعبه با  کلکتور، امکان کنترل منطقه های حرارتی به صورت دستی امکان پذیر می‌گردد. از مزایای این سیستم می‌توان به اقتصادی بودن و ساده بودن سیستم کنترلی، اشاره نمود.

۳) فضای بیشتری در اختیار دارید و برای اجرای هر دکوراسیونی آزاد هستید

زمانی‌که سیستم گرمایشی شما از کف محیط  منتقل می‌شود، دیگر نیازی به رادیاتور یا شوفاژهای سنتی نخواهید داشت. بنابراین لازم نیست نگران دکوراسیون و ست بودن آن با رادیاتورتان باشید.

۴) با ایمنی و راحتی بیشتری مواجه هستید

یکی از خطرناک‌ترین نقاط خانه برای فرزندان کوچک کنار شوفاژ و بخاری است. زمانی‌که از سیستم‌های گرمایش از کف استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران آسیب دیدن فرزندتان باشید.

۵) گرمایش از کف قابلیت سازگاری با تمامی انواع کف‌پوش‌ها را دارد

گرمایش از کف به شما آزادی لازم را می‌دهد تا خانه خود را به دلخواه خود طراحی کنید و از فضای دیوارها و کف بیشترین استفاده را ببرید. علاوه بر آن، گرمایش از کف با انواع روکش‌ها از جمله سنگ، کاشی، چوب و فرش سازگاری دارد و می‌توانید روکش محبوب خود را انتخاب کنید.

سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف  سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف از کف  سیستم گرمایش سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف سیستم گرمایش از کف 

 

خرید از تاسیساتی دات کام به صورت ثبت آنلاین سفارش بر روی سایت و یا سفارش از طریق تماس تلفنی می باشد.

  • شماره تماس جهت دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش تلفنی : 77600193 -021 (پاسخگو در ساعات کاری: شنبه الی چهارشنبه 9 الی 19 و پنجشنبه 9 الی 14)
  • ثبت سفارش آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و بدون تعطیلی و حتی از طریق  سایت ما امکان پذیر می باشد.

چنانچه شما ساکن تهران و یا توابع تهران می باشید، تاسیساتی دات کام  برای شما امکان تسویه در محل را در نظر گرفته است. بدین صورت که کالای درخواستی شما بهمراه فاکتور خرید به نشانی شما ارسال و پس از دریافت سفارش خود می توانید وجه آن را پرداخت می نمایید. در مورد سایر شهرها و اقصی نقاط ایران نیز ارسال کالا از طریق باربری های سراسر کشور انجام می پذیرد. با این تفاوت که ارسال کالا بعد از تسویه کامل صورت می پذرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *